‘’Balık popülasyonunda yüzde 80 azalma var’’

21 Ağustos 2014 16:20

Oltacılar Derneği Başkanı Hakkı Akol,  Isparta’da artık balık kalmadığını ve acilen buna bir çözüm bulunması gerektiğini savundu. Akol, ‘’2 yıl avlanmayı yasaklatabilirsek  3 yıl sonra çok iyi balık olur. Hatta bir yeri yasaklayıp diğerini açarak da bunu başarabiliriz. Balık bırakmakla bu iş olmaz. Balık üreyerek artar’’ dedi.

Oltacılar Derneği Başkanı Hakkı Akol, spor olarak yaptıkları balık avcılığını gelecek kuşaklara da aktarmak istediklerini ancak bilinçsizce yapılan avlanmalar yüzünden  balık popülasyonunda ciddi oranda azalma yaşandığını ileri sürdü. Bundan dolayı bu derneği kurduklarını belirten Akol; ‘’Doğayı ve çevreyi koruyarak bilinçli sürdürebilir olta balıkçılığını aşılamak istiyoruz. Göletlerimizi, barajlarımızı koruyabilmek. Amatör balıkçılarımızın çoğu bilinçsiz avcılık yapıyor. Göller Bölgesi’nde balık popülasyonu bitme aşamasında. Biz tekil olarak çok mücadele verdik. Biz bu işi spor olarak yapıyoruz. Bu işi çocuklarımıza miras bırakalım. Çocuklarımızın kahveye gitmesinden ve kötü alışkanlık edinmesinden iyidir. 5 yıl öncesi avlarımızla şu anki konuma bakarsak yüzde 80 balık popülasyonunda azalma var. Adam gölgelik olarak çam ağacı altında oturuyor. Ateş yakacak, ağacın dalını kırıyor. Biz bunu anlamış değiliz. İçinde doğa aşkı olmayan bir kişi olta balıkçılığı yapamaz diye düşünüyorum. Doğa sevgisi olmayan bu işi yapamaz. Çünkü gidilen yerler doğa içerisinde’’ dedi.

‘’5 KG’LİK SAZANI AVLADIĞINIZ ZAMAN 1,5 MİLYON YAVRUYU KATLETMİŞ OLUYORSUNUZ’’

Öte yandan amatör avcıların balık avlanma yasaklarına uymadıklarını ileri süren Akol, ‘’Yasak zamanı oltayla balık avlanır. Bunu bilinçli avcılar bilir. Ama hayvan yumurtlamak için kenara geliyor. Acısından, sancısından etrafını görmüyor. Kaçak avcılarımız onu fırsat bilip ağlarla avlıyorlar. Bir tane 5 kilogramlık sazanı katlettiğimiz zaman 1,5 milyon yavruyu da katletmiş oluyoruz. 5 milyon yumurta bırakıyor, 1,5 milyonu hayatta kalıyor. Derneğimizin kuruluş fikri 3-4 yıldır balık popülasyonu bitme derecesine gelmesinden doğdu. Bu bizi üzüyor. Birlik ve beraberlik içinde bu işi yaparsak sesimizi daha çok duyururuz diye düşündük. Bu olay Göller Bölgesi için Isparta’da büyük bir adımdır. Neden bunca yıl Isparta’da kurulmadı? Bunu merak ediyorum’’ diye konuştu.

‘‘TATLI SULARDA BALIK KALMADI ARTIK’’

Diğer taraftan av bayilerinin iş yapabilmesi için balık popülasyonunun artması gerektiğini bildiren Akol; ‘’Kendi memleketimde balık yok başka memlekete balık avlamaya gidiyorum. Benim imkanım var gidiyorum. Ama başkasının imkanı yoktur. Isparta’daki tatlı sularda balık yok. Bana ne demekten vazgeçelim. Duyarlı olalım. Ben orada olta ile av yaparken oraya gelip birisi ağ döktüğünde onu şikayet edelim. Jandarma Komutanı ve Valimizi ziyaret edeceğiz. Kendilerinden destek isteyeceğiz. Atabeyi, Gelincik Barajlarımızı balıklandırma için bir proje hazırlıyoruz. 2 yıl avlanmayı yasaklatabilirsek  3 yıl sonra çok iyi balık olur. Daha sonra Keçiborlu ve diğerleri olabilir. Kısım kısım yasaklarsak amacımıza ulaşırız. 2 yıl sonra Atabey’i amatör balıkçılığa açıp Gönen’i yasaklayabiliriz. Bu şekilde balık popülasyonu artar. Balık bırakmakla bu iş olmaz. Balık üreyerek artar.

‘’DENİZDE AVLANMAYA GİDECEĞİZ’’

Dernek olarak av turları ile denizlerde de avlanacağız. Hiç denizde avlanmayan arkadaşlarımız var. Küçük bütçelerle hayalini kuran arkadaşlarımız çok. Onlar da yararlansın’’ şeklinde konuştu.

Oltacılar Derneği şu isimlerden oluşuyor;

Başkan- Hakkı Akol

Tansu Yurdaarmağan

Hasan Hüseyin Üzgül

Mustafa Darlı

Uğur Toptaş

Bülent Serdaroğlu

Özgür Barış Yüzüncüyıl

Bu haber 971 kez okunmuştur.