“Davraz için herkes bir adım atsın”

11 Kasım 2015 17:33

Kanal 32’de ekranlara gelen Basın Kulübü’ne dün akşam konuk olan Isparta Turizm Derneği Başkanı Fevzi Özdemir, Davraz Kayak Merkezi ve Isparta’nın turizm potansiyeli ile ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Davraz Kayak Merkezi ile ilgili önemli atılımların yapılması gerektiğine vurgu yapan Özdemir, “Afyonkarahisar bu anlamda Isparta’dan bir adım daha önünde gidiyor” diye konuştu.

Davraz Kayak Merkezi’nin Isparta’nın çok önemli bir değeri olduğuna işaret eden Turizm Derneği Başkanı Fevzi Özdemir, “Biz bu kayak merkezini nasıl daha iyi tanıtırız, nasıl daha iyi hizmet vermesini sağlarız onun derdindeyiz” dedi.  Fevzi Özdemir şöyle konuştu: “Davraz’dan yaz kış faydalanabilmesi için kışın kış sporları yazın ise sporcuların yüksek rakımlı kamplarda kondisyon çalışabilmeleri için burayı sporculara açtık. Biz aslında yaz kamplarını başlatıp sporcuları davet ettiğimiz zaman biz çobanlarımızla anlaşmıştık. Ancak bir gün geldi ki bu anlaşma bozuldu.  Ama bir gün geldi çobanımız artık burası bizim yerimiz deyip yayılınca orası kapanmak zorunda kaldı. Dibimizde Afyonkarahisar buradaki bu pazarı gördü ve büyük projelerle büyük yatırımlar yaptılar. Alt yapı meselelerini bitirdiler. Biz bir davarla uğraşırken onlar daha büyük düşünüp daha büyük işler yaptılar. Bizi katladılar.”

80 BİN KARTPOSTAL PROF. DR. ÇARIKÇI'DAN

Davraz ile ilgili 10 bin kartpostal projesinin büyük ilgi gördüğünü belirten Fevzi Özdemir, Süleyman Demirel Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Hüseyin İlker Çarıkçı’nın bu projeye destek vereceğini söyledi. Özdemir, “Biz tekrar kartpostal nostaljinin yeniden canlandırılması ve Davraz Kayak Merkezi’nin tanıtılması için böyle bir adım attık. Bu kartpostalları herkesin bir tanıdığına bu kartı göndermesini istiyoruz. Bu bir katkıdır. Hem nostalji yeniden canlanacak hem de Isparta’nın bu değeri yeniden canlanacak. 80 bin adet kartı Süleyman Demirel Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. İlker Çarıkçı istedi. Bunları 80 bin öğrenci velisine göndermek istediğini söyledi.  Bizim maksadımız zaten buydu. 10 bin diye çıktık ama kampanya aldı başını gitti. Herkesin aynı duyarlılığı göstereceğine biz eminiz. İnşallah amacına ulaşır diye düşünüyoruz. Bu projenin desteklenmesi ve sahip çıkılması gerekiyor."

BİR HAZİNEYE ZARAR VERMEYİZ

Gölcük Milli Parkı’nda gerçekleştirilmesi düşünülen projelere tepki gösterenleri eleştiren Fevzi Özdemir, “Bir hazineye kimse zarar vermek istemez. Biz de bunu istemiyoruz. Yapacağımız projeler kesinlikle Gölcük’ün dengesine dokunmayacak projeler. Biz koruyarak kullanalım diyoruz. Yıllardır Gölcük kullanılmadan öylece duruyor. Biz hem koruyalım hem kullanalım diyoruz” diye konuştu. Özdemir şunları söyledi: “Doğayı severleri rahatsız edecek bir durum yok. Gölde deniz bisikleti olsun diyorlardı. O makinenin yağı göle zarar verir diye o bisikleti bile koymayacağız denilen o derece hassas bir proje. Araç trafiğinin de olmayacağı bir sistem düşünüyoruz. Bir botanik bahçeden bahsediyoruz. Isparta’nın önemli değerlerini ön planda tutan bir değerden bahsediyoruz. Oradaki tepede dağcılıkla ilgili bir proje uyguluyoruz. Yani tamamen doğa yanlısı projeler. Bir at çiftliği kuruyoruz. Küçük hayvanat bahçeleri yapmak istiyoruz. İnsanların balık tutmasıyla ilgili projeler uygulamak istiyoruz. Futbol sahası da yapmak istiyoruz. Gölcüğü yapılaşmaya soktuğunu zaman içinden çıkılmaz. Bir takım gelip konaklamak istiyorsa Milas’ta konaklasın diyoruz. Koruyarak kullanmayı düşünüyoruz. Burası hazine gibi. Kimse bu hazineye zarar vermek istemez.”

Bu haber 907 kez okunmuştur.