“Hedefimiz her yıl gül ve lavantadan İle 500 bin turist çekmek”

27 Kasım 2017 18:10

Isparta Ticaret Borsası tarafından bu yıl 13’ncüsü düzenlenen Göller Bölgesi Yayla Şartlarında Tarım ve Hayvancılık Fuarı’nın açılışında konuşan Vali Şehmus Günaydın; Keçiborlu Kuyucak köyüne lavantadan dolayı 150 bin ziyaretçinin geldiğini belirterek, ziyaretçi akınından dolayı yaşanan aksaklıkların önüne geçmek amacıyla yeni konaklama tesisleri ve restoranlar yapacaklarını ifade etti.

Hedeflerinin her yıl Kuyucak köyüne gül ve lavantadan dolayı 500 bin turist çekmek olduğunu belirten Vali Günaydın; “Çünkü böylesine bir potansiyele sahip bir vilayette geleceği düşünerek, ileriyi düşünerek ona göre adım atmak zorundayız” dedi.

“HEDEFLERİMİZİ BÜYÜKKOYUYORUZ”

Günaydın’ın açıklamaları şöyle: “Biliyorsunuz geçen yıl Keçiborlu ilçemizin Kuyucak köyünde lavantadan dolayı 150 bin ziyaretçi akınına uğradık. Tabii ki böylesine güçlü bir akış beraberinde bazı aksamaları sıkıntıları  getirdi ve biz de bunları görerek. Bir daha bu sıkıntıları yaşamamak adına ve bu gelişin bu akışın ilimiz ekonomisine daha fazla katkı sağlayacak noktaya çekilmesi için dün bir tanıtım yaptık. Kuyucak köyümüzde oda formatında konaklama tesisleri yapıyoruz, restoran yapıyoruz, yöresel ürünlerin satılacağı satış noktaları yapıyoruz. Bu projemizde de bizim hedefimiz her yıl Kuyucak köyüne gül ve lavantadan dolayı 500 bin insanı oraya çekmek. Hedeflerimizi büyük koyuyoruz. Bu konaklama tesisleri yetmeyecek, bu restoranlar yetmeyecek. Çünkü böylesine bir potansiyele sahip bir vilayette geleceği düşünerek, ileriyi düşünerek ona göre adım atmak zorundayız. Bir turistik otelimiz varken şimdi çok yakın zamanda iki tane birden daha hizmete girecek. Hiç kimse işimiz azalacak diye endişelenmesin. Siz bu tesisleri yaptıkça turist gelecek. Yapmadan bunları ilgili firmalara, seyahat acentalarına göstermeden buraya turist gruplarının gelmesi mümkün değil. Bu yatırımların ilimiz açısından son derece faydalı olacağını düşünüyorum.

“BÜTÜN SEKTÖRLERİ DESTEKLİYORUZ”

Tarımsal üretim olarak da sürekli kurumlarımız arayış içerisinde. Son zamanlarda takip ediyorsunuz Safranbolu’dan safran getirildi ve deneme üretimi yapıldı. Tabii ki ilimiz dediğim gibi çok önemli bir konumda. Mikrokliması çok iyi, iklimi çok iyi, ve bu bitkilerin yetişmesi için de son derece elverişli olan bu ortamı biz de üreticiler lehine daha iyi halde kullanmak için bütün sektörleri destekliyoruz, bütün kurumları destekliyoruz, vatandaşları destekliyoruz, kooperatifleri destekliyoruz, ve desteklemeye de devam edeceğiz. Bundan hiç kimsenin şüphesi olmasın.

“ELMA ISPARTA EKONOMİSİNE 700 – 800 MİLYON TL KATKI SAĞLIYOR”

Tarımsal gelirlerimize baktığımız zaman bugün elma üretiminde Türkiye birincisiyiz. Kiraz üretiminde Türkiye birincisiyiz. Lavanta üretiminde gül üretiminde Türkiye birincisiyiz. Bugün Isparta ekonomisine elmadan dolayı 700 – 800 milyon tl para giriyor. Bu çok önemli bir rakam. Kirazdan yaklaşık 50 milyon, gülden yaklaşık 50 milyon para giriyor. Bunlar çok önemli rakamlar ama bunlar bize yetiyor mu yetmiyor. Bunları daha da artıracağız, çeşitlendireceğiz. Üretimi çeşitlendireceğiz, kozmetik alanda daha önemli markalar yaratmak için var gücümüzle çalışacağız. Elmamızın daha iyi değerlendirilmesi için katma değeri yüksek ürünlere dönüştürüyoruz, bunun için yatırımlar yapılıyor. Ayrıca elmamızı dünya pazarlarında da gitmediğimiz noktalara götürüyoruz.

“HİNDİSTANLI HEYET ISPARTA ELMASI İÇİN GELECEK”

Geçen gün ticaret odasından bir heyetimiz Hindistan’a gitti. Hindistan’da Isparta elmasının tanıtımını yaptık. Ve dün arkadaşlar bana ifade etti; bizimle görüşmek için firmalar bizi 4,5 saat bekledi diyor arkadaşlarımız. Program çerçevesinde Hindistanlı alım heyeti buraya gelecek. Hindistan’ın potansiyeline baktığımız zaman bizim için çok önemli bir Pazar. Bu pazarı da inşallah hep birlikte çok daha iyi değerlendireceğiz”.

Bu haber 469 kez okunmuştur.