AHİLİK GELENEĞİ YAŞATILIYOR

18 Eylül 2018 18:50

Isparta’da Ahilik Haftası etkinlikleri kapsamında bir takım programlar düzenlendi. Kutlamalara ilgi yoğun oldu.

Isparta Ahilik Haftası etkinlikleri başladı. Etkinlikler 15 Temmuz Demokrasi Meydanına çelenk sunum töreniyle başladı. Saygı Duruşu ve İstiklal Marşının okunmasıyla başlayan törenin ardından Isparta Esnaf Odaları Birliği Yöneticileri Vali Şehmus Günaydın’ı makamında ziyaret etti.

“AHİLİK HAFTASINI TEBRİK EDİYORUM”

Vali Şehmus Günaydın, Ahilik Haftasının önemine dikkat çekerek, “Bütün esnafımızın değerli başkanımızın nezdinde Ahilik Haftasını tebrik ediyorum, hayırlı alışverişler ve iyi bir sezon geçirmelerini diliyorum. Esnaflarımız bizim için çok değerli ve önemlidir. Isparta’mızın ekonomik olarak daha ileri noktalara taşınması, ticaret, alışveriş hacmimizin daha ileri gidebilmesi için hepimizin daha fazla çalışması gerekiyor. Ürünlerimizi, ürettiklerimizi daha iyi değerlendirmemiz lazım. Bu konuda esnafımızın yapacağı çalışma bizim için çok önemli. Isparta öğrenci şehri. Aynı zamanda askerimiz ve eğitim birimlerimiz var. Bunlar esnaflarımız için önemli olaylar. Bu yüzden esnafımızın işlem hacmi her geçen gün daha yukarılara gidiyor. Bunu geliştirmek, daha fazla kazanmak için bizim daha fazla çaba ve gayretimizi gerektiriyor. Çalışıp, üretmeden hiçbir şey olmaz. Ürünlerimizi çok iyi değerlendireceğiz” dedi.

Vali Günaydın, ayrıca Isparta gündemi ve turizm çalıştayıyla ilgili gelişmelerden bahseden şunları söyledi:

“Biz geçen yıl 29 Ekim’de Davraz’a lavanta dikmiştik. Bu lavantalar 1 yıl geçmeden çok güzel tuttu. Cumartesi günü oraya çıktım ve arkadaşların çalışmalarını yerinde gördüm. Oraya 2’inci telesiyej ve kapalı spor salonunun inşaatını başlattık. Biz turizm sezonunu sadece kış ayıyla sınırlı tutmak istemiyoruz. Orada yapılan bu yatırımlar, plan bütçe komisyonu başkanımız ve milletvekillerimizin katkılarıyla yaptığımız bu çalışmalar esnafımızın daha fazla kazanması için çok önemli yatırımlar. İkinci telesiyej yaklaşık 40 milyon liralık bir yatırım. Bittiği zaman kış turizmi açısından önemli bir yere geleceğiz. Özellikle bu sene gül ve lavanta turizminde çok önemli rakamlara geldik. Davraz’da sezonu uzatma adına lavanta, gül, kiraz ağaçları dikmiştik, hepsi de tuttu. Bu sezonu 1-1,5  Ay uzatmamız esnafımız için olumlu gelişmelerdir.

“KENETLENECEĞİZ, BİRLİK OLACAĞIZ”

2016’da burada bir turizm çalıştayı yaptık. TURSAB’ı çağırdık, seyahat acentelerini davet ettik. Şimdi rakamlara bakıyoruz. 2016’da o bölgede bir otelimiz 6 bin 100 civarında konaklama yapmış. Turizm Çalıştayından sonra 2017’de bu rakam 9 bin 500’lere çıktı. 2018’in ilk 7 ayında o otelde 14 bin gecelemeyi görüp, 2018’i 20 binin üzerinde tamamlayacağını görünce, işleri düzenli, planlı şekilde yürüttüğümüz zaman esnafımızın ne kadar kazançlı çıkacağının bir örneği. Orada yemek yenilecek. Yemek için kasaptan et, manavdan meyve sebze, marketlerden gıda ürünleri alınacak. Esnafımızın iyi kazanması, ticaret hacmimizin gelişmesi için bu yatırımları devam ettireceğiz. Davraz bizim için çok önemli bir enstrümandır. Sadece futbol takımları değil diğer spor dallarındaki takımların da gelip kamp yapmaları için kapalı spor salonu inşaatını başlattık. Bir seneye bitirmeyi planlıyoruz. Telesiyej önümüzdeki sene kışa yetişecek. Buralara senede 200-250 bin insan gelirken bu 500 bine çıktığında bunlar gül, lavanta ürünleri alacaklar, Isparta Kebabı yiyecekler. Bu durum tüm esnafımıza ciddi katkıdır. Biz birlikte hareket ettiğimiz, kenetlendiğimiz zaman başaramayacağımız hiçbir şey yok.

15 Temmuz hain darbe girişiminden sonra hep şunu ifade ettim; biz millet olarak birbirimizi daha fazla seveceğiz, daha fazla kenetleneceğiz. Ondan da önemlisi daha fazla çalışacağız, daha fazla üreteceğiz, daha fazla istihdam yaratıp, daha fazla ihracat yapacağız. Kenetleneceğiz, birlik olacağız, daha fazla istihdam yaratıp hain girişimler karşısında milletimizi daha güçlü hale getireceğiz. Esnaf arkadaşlarımıza bir kez daha sesleniyorum; daha fazla çalışıyoruz, daha fazla üretiyoruz, inşallah bunun neticesini alacağız. Ahilik Haftası kutlu olsun. Sizlere bol kazançlar diliyorum”

Isparta Esnaf Odaları Birlik Başkanı Mehmet Aybatılı ise “17 Eylül itibariyle Türkiye’nin genelinde Ahilik Haftası kutlamaları başladı. Isparta’da da bu kutlamaları yapmaya başladık. Sabah çelenk törenimizi yaptık, saygı duruşunda bulunduk. Yarın(bugün) huzurevinde yaşlılarımızı ziyaretimiz var. Berberler Odası tarafından yaşlılarımıza bakımlar yapılacak. Diğer gün Sevgi Evlerine gezilerimiz var. Perşembe günü kan bağışımız olacak. Cuma günü Sanayi Camimiz de hutbe okunacak aynı zamanda Maden İş ve Marangozlar Odası tarafından yemekler ikram edilecek. Kutlama törenleri dolayısıyla bizleri kabul ettiğiniz için tüm başkanlarım adına teşekkür ederim” diye konuştu

İLİN AHİLERİ BELLİ OLDU

Ziyaretin ardından Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde Şed Kuşatma Töreni düzenledi. Ahilik Haftası kutlamalarına Esnaf Odaları Başkanı Mehmet Aybatılı, Birlik Başkanları, daire müdürleri ve davetliler katıldı. Yoğun katılımın olduğu etkinliklerde Şed Kuşatma Töreniyle başlayan program İlin Ahi’sine kaftan giydirme, İlin kalfasına ve ilin çırağına verilen ödülle sona erdi. İlin Ahi’si olarak seçilen Ali Küçükkart ve Fahri Ahi Fuat Kağnıcı’ya kaftanları giydirildi.

İlin kalfası Burhan Unay ve ilin çırağı Ali Özen oldu.

Protokol üyeleri tarafından giydirilen kaftanların ardından program toplu hatıra fotoğraflarının çekimlerinin ardından sona erdi.

Ahilik Haftası bugün Huzurevi ziyaretleri, Berberler Kuaförler Odasınca yaşlı bakım ve temizliği, yarın sevgi evi ve yaşlı hasta ziyaretleri yapılacak. Ayrıca Ahilik Haftası kapsamında Kan Bağışı Kampanyası düzenlenecek ve Cuma günü ise Sanayi Camiinde Cuma namazına müteakip Ahi Helva İkramıyla program sona erecek.

Bu haber 289 kez okunmuştur.