“Helvayı birlikte karacağız”

5 Haziran 2013 19:05

Antalya Ticaret ve Sanayi Odası ile Antalya Ticaret Borsası Başkanları ile yöneticilerinin ziyaretinde, ITSO Başkanı Başdeğirmen, bölgesel işbirliği çağrısında bulunarak, Isparta Havaalanın canlandırılması, hızlı tren hattının Isparta’dan geçmesi, Dereboğazı Duble Yolu ve daha birçok konuda destek istedi.

Antalya Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Osman Budak, Meclis Başkanı İzzet Bayar, yönetim kurulu üyeleri, Antalya Ticaret Borsası Başkanı Ali Çandır Meclis Başkanı Hüseyin Cahit ve yönetim kurulu üyeleri Isparta Ticaret ve Sanayi Odası’na hayırlı olsun ziyaretinde bulundular. Ziyarette, bölgesel ekonomi ve güçbirliği konuları konuşuldu.

ANTALYA’NIN DESTEĞİNE İHTİYACIMIZ VAR

ITSO Başkanı Başdeğirmen, Antalya TSO Başkanı Budak ve Antalya TB Başkanı Çandır’dan Isparta’nın sorunlarının çözümü noktasında güçbirliği ve destek istedi. Özellikle Hızlı Tren Projesi, Isparta sanayisinin güçlenmesi, hızlı tren ve Isparta’nın değerlerinin daha etkin kullanımı konularında Antalya’nın desteğine ihtiyaç duyduklarını belirten Başdeğirmen şunları söyledi: “Sizlerin burada olması bizleri mutlu etti. Antalya’yı bölgemizin en güçlü komşu ili olarak görüyoruz. Sizlerle her zaman beraber olduğumuzda da biliyoruz. Her zaman başkanlarımızdan bizlere destek vermesini istedik, bekledik.  Burada olmanız bize güç verdi. Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı’nın kuruluş amacını biliyorsunuz, iller arasındaki sosyo gelişmişlik ve ekonomik gelişmişliği dengeli hale getirmek için kurulmuş bir ajans. Bu ajansın dahilinde biz gereken desteğin yapıldığı inancındayız. Görevi aldığımız gün Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı toplantısına katıldım ve gördüm ki Antalya- Isparta ve Burdur projelerinin hepsine olumlu yaklaşıldı. Bu bizim için önemliydi. Bizim kalkınmamız için çok şey var ama istifade edemiyoruz. Biz Antalya ile eş değerde değerlendirildiğimiz için güçlü görünüyoruz.

SİZE İHTİYACIMIZ VAR

Daha önceki toplantılarda havaalanı konusunda Isparta Havaalanına destek istemiştim. Biz her zaman Isparta’yı sizlerin arka bahçesi olarak gördük. Ama arka bahçenize bakın demiştim. Bundan sonra sizlerin güçlerinden faydalanacağız. Bizim çok ihtiyacımız var, Sanayi olarak gelişme anlamında. Organize Sanayimizde boşluklarımız var. Isparta OSB’yi Antalyalı yatırımcıların değerlendirmesini isteriz.  Havaalanımız var çalıştıramıyoruz. Bizim en büyük dezavantaj Antalya Havaalanın yakın olması ve seçeneğin çok olması. Bu nedenle Isparta Havaalanı kullanılmıyor. THY Yolları daha 1 hafta önce uçmaya başladı, ancak saatleri bize uygun değil. Antalya da bazı uçuşlarını buraya yönlendirirse havaalanımız çalışır. Havaalanımızı çalıştırırsak, sanayimizin de gelişeceği kanısındayız.

TARIMDA, ALTERNATİF TURİZMDE İHTİYACA CEVAP VEREBİLECEK GÜÇTEYİZ

Tarımda çok iyiyiz, 600 bin ton elma kapasitesi 11 bin ton kiraz üretimimiz var, kayısımız var gül üretimimiz var. Otellerin ihtiyaçlarını karşılayabiliriz. Sizlerle daha çok ilişki içerisine girmek istiyoruz.  Biz yayla turizmine de açık bil iliz. Antalya’nın bizden faydalanmasını istiyoruz. 5 yıldızlı otelimiz var. Davraz Kayak Merkezimiz var orada da otellerimiz var. En önemli en uzun pistlerden birine sahibiz. Uludağ’ın tek rakibi olacak bir iliz. Biz Antalya-Ankara- Denizli ve Burdur’dan çok fazla yerli turist aldık. Biz bunları defalarca Antalyalı turizm şirketleriyle paylaştık, ama canlandıramadık. Sizlerden destek istiyoruz. Bizi nerede görmek istiyorsanız biz oradayız. Bizi desteklemenizi istiyoruz. Bugün bizim üniversitemiz 20 yıllık bir üniversite ama 63 bin nüfusu var. Biz hizmet sektöründe ilerlediğimiz gibi diğer sektörlerde de sizin desteğinizle ilerlemek istiyoruz.

Kara Havacılık Okulu önümüzdeki yıllarda faaliyete geçecek bölge hastanemiz açılıyor. Siz bizden istifade edin.  Bunun dışında Hızlı Tren Projesi ve Isparta Antalya Dereboğazı Yolu’nun duble yol olmasıyla ilgili de sizden destek bekliyoruz. Bugünden sonraki çalışmalarımızda sizden bize ağabeylik etmenizi istiyoruz. Gelmeleri,  gitmeleri artırarak sorunlarımızı daha iyi çözeceğimizi düşünüyorum.”

ISPARTA’YA DESTEĞE HER ZAMAN HAZIRIZ

Öte yandan ATSO Başkanı Çetin Osman Budak da Isparta’nın en az Antalya kadar önemli değerleri olduğunu ve bu değerlerin tanıtılması, kullanılması için gereken desteğe hazır olduklarını söyledi. Başkan Budak “Isparta bizim için kuzey Antalya’dır. Torosların önünde sıkışmış bir bölgeyiz. Biraz önce söylediklerinizin çoğuna katılıyorum. Ama aslında Havaalanı ile ilgili başka bir şeyin yapılması lazım. Antalya’nın zenginliğini buraya, Isparta’nın zenginliğini Antalya’ya taşımak için ulaşımın farklılaştırılması gerekiyor.

Türkiye’nin 4. Büyük ekonomisi Antalya ekonomisi. Tabii ki bu ekonomik büyüklüğün getirdiği bir zenginlikte söz konusu bu zenginliğin taşınması gerekiyor. Ana sorunumuz ulaşım, Hızlı Tren hattının her iki taraftan da gelmesi gerekiyor. Bir hattının Afyon Bir hattının Konya’dan inmesi gerekiyor. O zaman yatırımlar da büyür. Isparta’nın bir eksiği yok. Biz Ülkenin zenginleşmesinin en önemli çatı kuruluşlarıyız. Biz birlik ve beraberlik içinde her türlü sorunu çözebiliyoruz.

ISPARTA’NIN ANTALYA’DAN, ANTALYA’NIN DA

ISPARTA’DAN ALACAĞI ÇOK ŞEY VAR

Önce kaliteli demokrasi ve daha fazla üretim. Hızla bir araya gelip projeleri talep etmek durumundayız. Birçok proje çıkartılabilir. Yaş sebze meyve, antik kent, doğa turizmi alternatif turizm, tarım üretimleri, gül meselesi, dünyanın yüzde 65 i Isparta’da üretiliyor. Antalya’ya bakıldığında Isparta’nın Antalya’dan Antalya’nın da Isparta’dan alacağı çok şey var. Tanıtım, anlatım çok önemli. Siz bizim arka bahçemiz değilsiniz birlikle ele ele kol kola çalışmalar yapıp Batı Akdeniz Bölgesini geliştireceğiz. Biz güçlü geldik, birlikteliğin göstergesi olarak. Un var şeker var yağ var helvayı da hep beraber yapacağız” dedi.

İLLERİMİZİ DAHA İYİYE GÖTÜRMEK İÇİN HEP BERABER ÇALIŞMALIYIZ

Antalya Ticaret Borsası Başkanı Ali Çandır da, konuşmasına önceki dönem ITSO Başkanı Hasan Hüseyin Kaçıkoç’a teşekkür ederek başladı. Yeni ekibi de kutlayan Çandır

“Isparta’nın bir araya gelerek sürdürülebilir yeşil bir kent olması için çok büyük fırsat var. Bu kentin henüz daha katledilmeden yeşil dokusunu tarım topraklarını korumak gerekiyor. Dünyada yeşil kentler akıllı kentler moda. Biz gelecek nesillere beton yığını bırakırsak bu vebalin altından kalkamayız. Sadece şu eksik bu eksiğin ötesinde Isparta Burdur Antalya birlikte proje üretebilmeli birlikte hayal kurmalı. Bundan sonra herkes birikimini ortaya koyarsa daha iyi bir Isparta daha iyi bir Antalya daha iyi bir Burdur tasarlamış oluruz. İnşallah bu bölgemizdeki hoşgörü birliktelik örnek olur.

HIZLI TREN KAMPANYASINA ITSO’DAN DESTEK

Antalya Ticaret ve Sanayi Odası ile Ticaret Borsası’nın başlattığı Hızlı Tren Kampanyasına ITSO Başkanı Başdeğirmen ve Meclis Başkanı Şahlan imza attı.

ATSO Başkanı Budak, “Hızlı tren volümünü yükseltmek gerekiyor.  İlk projemiz hızlı tren kampanyasından başlayalım. 2016’da bu hatlardan Antalya’ya gelebilir mi gelmese bile projeye alsınlar farkındalığımız artsın. Antalya’daki turisti buraya getirmek ulaşımdan geçer, biz hızlı treni istiyoruz. 1 milyon imza hedefimiz var. Bunu toplayıp dosya haline getirip sizlerle birlikte başbakanımıza sunup bunu isteyeceğiz. “dedi.

ITSO Başkanı Başdeğirmen de hızlı tren hattının Isparta’dan geçmesini ısrarla istediklerini belirterek,”Birkaç gündür basından gördüğümüz kadarıyla raylı sistemin buraya gelmesinde hem fikiriz. Durağın oradan buradan geçeceği tartışması bizi sıkıntıya sokar. Tren Yolu’nun Isparta’dan geçmesini istiyoruz. Birlik beraberlik içinde hızlı tren meselesini de çözeceğiz. Bunun yanı sıra Isparta’dan Antalya’ya giden Dereboğazı Yolunun bölünmüş yol olmasını istiyoruz. Bunun sizlere de çok faydası olacaktır. Bu konuda da gereken desteği sizden bekliyoruz. Tekrar hepinize teşekkür ediyorum”

Şeklinde konuştu.

Bu haber 881 kez okunmuştur.