“Güle müdahale etmezsek sonu halıcılık gibi olacak!”

10 Haziran 2013 19:19

ITSO Başkanı Şükrü Başdeğirmen, göreve geldikleri bir aylık süre zarfında yaptıklarını ve yapılması gerekenleri liste halinde çıkardıklarını söyledi. Özellikle gül sektöründe tehlike çanlarının çalmaya başladığını ifade eden Başdeğirmen, sonunun halı gibi olmaması için girişimlerde bulunduklarını belirtti. Öte yandan Başdeğirmen, hızlı trenin Burdur ve Isparta’yı da kapsayacağını ancak Antalya’ya inmeyeceğini ifade ederek, teşvikte Isparta’nın 2. Guruptan çıkmasının mümkün görünmediğini ve THY’de saatlerin değiştirilmesi için birebir görüşme yapacaklarını söyledi.

Ticaret ve Sanayi Odası (ITSO) Başkanı Şükrü Başdeğirmen ve Yönetim Kurulu Üyeleri dün basının karşısına çıkarak 1 aylık icraatlarını anlattı. Göreve geldikleri günden bu yana il içindeki tüm temasları kurduklarını belirten Başdeğirmen, şimdi de Isparta dışındaki görüşmelere başlayacaklarını bildirdi.

ISPARTA’YI GELİŞTİRMEK İÇİN ISPARTA’NIN DIŞINA ÇIKMAK GEREKİYOR

Isparta’yı geliştirmek için Isparta’nın dışına çıkmak gerektiğini ifade eden Başdeğirmen, “Kısır döngü ve çekişmeleri bitirip yeni ufuklara açılmamız gerekiyor. Yurt dışı gezileri planlayıp çevre illerle lobiler yapmak istiyoruz. Yaklaşık bir aylık zaman diliminde Antalya ve Denizli ile bunu başardık” dedi.

HALIDA BAŞIMIZA GELEN GÜLDE DE BAŞIMIZA GELMEK ÜZERE

Öte yandan Isparta için acil yapılması gerekenlerden de bahseden Başdeğirmen, şunları söyledi: “Biz Isparta’yı yöneten herkesle aynı masada oturmak istiyoruz. Çünkü çözümü bu şekilde bulabiliriz. 20 yıl önce Isparta halısı 1 numaraydı. Hatta çeyizinde Isparta halısı olmayan bir kızın düğünü olmazdı. Şimdi adı bile kalmadı. Halının kaybolmasının en önemli sebebi; ipin en kötüsünü kullanmaya başlamamız oldu. Geleceği hiç düşünmedik. En büyük kaybımız buydu. İkincisi gül. ‘Dünyanın yüzde 65’ini biz üretiyoruz diye övünüyoruz.’ Ama kozmetiği var mı yok! Şu an halıcılıkta yaşanılanlar gülcülükte de yaşanıyor. Ucuz mal kullanıyoruz. Çarşı merkezinde gül ürünleri satan işletmelerde 3-5 TL’ye gül sepeti satılıyor. Sadece içine su doldursanız maliyeti yine aşar. Örneğin il dışından gelip bu paketi aldıktan sonra ürünleri kullanmaya başlasanız ve durumu fark etseniz bir daha alır mısınız? Zaten az olan kozmetiğimiz de bitmek üzere. Bu gidişle gülü de kaybedeceğiz! Bunun önüne geçmek için 1 ay içinde gülle ilgili 4 tane toplantı yaptık ve bu toplantıları Bakanlık yetkilileri de dahil oldu. En basiti Akredite olmuş bir laboratuarımız yok. Tahlillerimiz bile ya il dışında ya da yurt dışında yaptırıyoruz. Bunu gülün merkezi olduğumuz halde yapıyoruz! Girişimlerimiz devam ediyor ve bu laboratuarımızı İlimize kazandırmak üzereyiz. Diğer taraftan gül süs bitkisi olarak görünüyor. Bunu sanayi ürünü statüsüne geçirmemiz lazım. Çünkü desteği öyle alabiliyoruz. Bu konuda Tarım Bakanından randevu aldık ve kendisiyle birebir görüşeceğiz. Böylelikle 20 milyon dolarlık gelirin üzerine çıkmayı planlıyoruz. Bakın ne ilginçtir ki Fransa bizden 10 milyon dolarlık gül alıyor ve bunu dünyaya 2 milyar dolar olarak geri satıyor. Çünkü işin kozmetiğindeler.

‘ISPARTA’DA SANAYİ YOK’ SÖZÜ TARİH OLUYOR

Diğer taraftan artık ‘Isparta’da sanayi yok, bacadan duman tütmüyor, yatırım yok’ gibi sözler tarih oluyor. Geçtiğimiz günlerde dünya markası bir firma Organize Sanayi Bölgemizden 160 bin m2 yer aldı. Öte yandan demir hammaddesiyle ilgili de iki firma yer aldılar. 2. Organize Sanayi Bölgesi için kamulaştırmalarımız devam ediyor. Bu da gerçekleştiği zaman Isparta’nın Organize Sanayi Bölgesi alanı 5 milyon m2’nin üzerine çıkacak. Bunun yanında Isparta’ya yatırım yapmak isteyen birkaç firma daha var onlar da 250 bin m2 ve500 m2yer istiyorlar. Biz kendilerine alanlarımızı sunacağız. Eğer uçağımızı da istediğimiz seviyeye getirsek bu şehir daha da gelişecek.

HIZLI TREN BURDUR VE ISPARTA’YA GELECEK ANTALYA’YA İNMEYECEK

Hızlı tren olayı ile ilgili Daire Başkanımızla birebir görüştüm. Bize çok acele etmememiz gerektiğini söyledi. Hızlı trenin Burdur ve Isparta’ya kadar çok hızlı geleceğini ancak buradan Antalya’ya kadar inmesinin mümkün olmayacağını söyledi. Beklentimiz çok yüksek. Bize durağın nerede olduğunun çok önemli olmadığını söyledi. Bana ‘Siz Isparta’da durak nerede olacak tartışması yapıyorken biz burada gelip gelmemesini tartışıyoruz’ dedi. Kısacası hızlı tren Burdur ve Isparta’yı kapsayacak ancak buradan Antalya’ya gitmeyecek. Antalya’ya sadece yük taşımacılığı için kullanılacak. Yolcu taşımacılığı yapılmayacak. Onlar yük taşımacılığına önem veriyorlar. Bu da bizim için çok önemli. Çünkü Antalya limanına ucuz maliyetle yük gönderebilirsek harika olur.

TEŞVİKTE 2. GURUPTAN ÇIKMAMIZ MÜMKÜN GÖRÜNMÜYOR

Teşvik konusu da kademeli halde devam ediyor. Ancak şunu belirtmek isterim ki 2. Guruptan 3 ya da 4’e çıkmamız mümkün değil. Ama biz mermer, elma, mobilya gibi sektörlerimize teşvik almak için uğraşıyoruz.

UÇAKTA DOLULUK ORANI YÜZDE 50. SAATİ DEĞİŞTİRMEYE ÇALIŞIYORUZ

THY Isparta’ya 160 kişilik uçaklarını gönderiyor. Tabi ilimizde bunun sadece yarısını doldurabiliyor. Ancak biz yüzde 50 doluluk oranını mutlaka artırmalıyız. Çünkü normal şartlarda Burdur’u da hesap edersek havaalanı yaklaşık 750 bin kişiye hitap ediyor. Ama ne yazık ki uçağa haftada 300 kişi ancak biniyor. En büyük dezavantajımız Antalya’nın dibimizde olması. Ama bilinçli olmak zorundayız. Çünkü uçuşlarımız tekrar iptal olabilir. Ama savunmamız şu; Uçuş saatlerinin Ispartalılara uymaması. THY Antalya Bölge Müdürü Ömer Durna, dün İstanbul’a giderek Genel Müdür Temel Kotil Beyle bu konuyu görüşecekti. 1 hafta sonra biz de Temel Beyle bir araya gelerek bu konuyu kendine aktaracağız.

THY’NİN UÇAKLARINDA ISPARTA GÜL LOKUMU DAĞITILMASINI İSTEDİK

Öte yandan önemli bir girişimde de bulunduk. THY’nin uçaklarında üzüm, fındık, kayısı gibi ürünler ikram ediliyor. Biz de Isparta gül lokumunu bu ürünler arasına aldırmak istiyoruz. Eğer olursa Isparta’nın tanıtımı ve gülümüzü herkese duyuracağız. Prestijli bir reklam olacak.

Bu haber 806 kez okunmuştur.