Vali Oğuz Bakan’dan Davraz, Eğirdir Tatil köyü ve duble yol ödeneği istedi

28 Eylül 2012 19:16

Vali Memduh Oğuz, SDÜ’nün akademik açılışı için Isparta’ya gelen Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’in ziyaretinde Davraz Kayak Merkezi, Eğirdir’e yapılacak Tatil Köyü ve Isparta – Antalya ile Isparta – Konya arasının duble yol olması için gerekli ödeneği tahsis etmesini istedi.

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Süleyman Demirel Üniversitesinin 2012 – 2013 Eğitim Öğretim Akademik yılı açılış törenine katılmak üzere dün Isparta’ya geldi. Saat 11.30’de SDÜ önünde karşılanan Bakan Şimşek, ilk olarak Valiliği ziyaret etti ve Vali Memduh Oğuz’dan il ile ilgili bilgiler aldı.

VALİ OĞUZ; “ISPARTA GÜLÜN BAŞKENTİDİR”

AKP Milletvekilleri Süreyya Sadi Bilgiç ve Recep Özel’in de katıldığı ziyarette Vali Memduh Oğuz, Isparta’nın yaşanacak en güzel şehirlerden olduğunu belirterek; “Üniversitemiz 1992 yılında kurulmasına rağmen kısa sürede büyük bir atılım gerçekleştirerek ülkemizin sayılı üniversiteleri arasına girmiştir. Isparta, dünya gül üretiminin % 65’ini karşılayan tek şehirdir. İlimizde Türkiye’de üretilen toplam elma üretiminin %  22’si üretilmektedir. Geçtiğimiz yıl ilimizde 610 bin ton elma üretimi yapılmıştır. İlimizde 17 bin 500 ton Kayısı üretimi yapılmaktadır. İlimiz ayrıca hayvancılıkta da önemli bir yerdedir. Son bir yılda ilimizde 133 bin ton süt üretilmiştir” dedi.

“ÖDENEK TALEPLERİMİZ VAR”

Daha sonra taleplerine geçen Vali Oğuz; “Sayın Bakanım sizi de burada bulmuşken ilimiz adına bir takım maddi taleplerimiz olacaktır. Bunlardan birincisi ilimizin ve bölgemizin en iyi Kayak Merkezi konumunda bulunan Davraz Kayak Merkezi’nin şartlarının iyileştirilmesi için sizlerden maddi destek istiyoruz. Eğirdir ilçemizde turizme yönelik bir Tatil Köyü oluşturmak istiyoruz. Bu konuda da sizden ödenek talep ediyoruz. Diğer bir konu da, bilindiği gibi hükümetimiz yola büyük önem vermektedir. Bu doğrultuda Isparta – Antalya ve Isparta – Konya karayollarının duble yol olmasını istiyoruz ve bu konuda sizden ödenek talebinde bulunuyoruz” dedi.

“MALİ PLAN ÜZERİNDE ÇALIŞIYORUZ”

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek ; “Öncelikle Isparta’ya gelmekten büyük mutluluk duyduğumu ifade etmek istiyorum. Benim buraya ikinci gelişim. Süleyman Demirel Üniversitemizin akademik açılışı için buradayım.

Evet, Isparta’nın da kendine göre bir takım yatırımları ve çalışmaları var. Elbette ki bunlara maddi destek ve ödenek vereceğiz. Zaten bugünlerde Ankara’da mali plan çalışmaları yapıyoruz. Günlerdir süren bu çalışmalara bir günde olsa ara verip bugün Isparta’ya geldim. Yoğun çalışıyoruz” dedi.

ESNAFLAR; “ESNAF İÇİN CANSUYU KREDİSİ İSTİYORUZ”

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek daha sonra yürüyerek Ak Parti İl Binasına giderek İl Başkanlığını ziyaret etti. Bu sırada Valilik ile Belediye İşhanı arasında bulunan Üzüm Pazarından geçti ve buradaki esnafları ziyaret edip onlarla sohbet etti. Bu sırada esnaflık yapan Fatih Kuruyemiş işletme sahibi Fatih Yüksel, üzüm çarşısında Bakan Mehmet Şimşek'e hoşgeldiniz efendim dedikten sonra  “Esnaflar olarak sizden cansuyu kredisi talep ediyoruz” dedi.

BARİDA OTEL’DE YEMEK

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Ak Parti İl Başkanlığını ziyaret ettikten sonra Cuma namazına gitti ve ardından Barida Otel’e geçerek burada öğle yemeği yedi. Bakan Şimşek, yemeğin ardından ise saat  15.00’de başlayan Süleyman Demirel Üniversitesinin 2012 – 2013 Eğitim Öğretim Akademik Yılının açılış törenine geçti. Bakan Şimşek törende ilk dersi verdi ayrıca fahri doktora payesi takdim edildi.

4 ÖĞRENCİYE ‘PROTESTO’ GÖZALTISI

Öte yandan, Süleyman Demirel Üniversitesi Akademik Yıl açılışı için Isparta'ya gelen Bakan Mehmet Şimşek'i protesto edeceklerini iki gün öncesinden sosyal paylaşım sitesi Facebooktan açıklayan öğrencilerden Türkiye Gençlik Birliği Üyesi 4 öğrencinin gözaltına alındığı bildirildi.

Bu haber 917 kez okunmuştur.