Sunumu THY’den, tacirliği Isparta’dan

25 Temmuz 2014 14:31

Türk Hava Yolları Genel Müdürü Temel Kotil, uçuşların sabah-akşam olması konusunda müjdeli bir haber vermedi ama Isparta gülüne destek olmak için uçaklarda gül lokumu servis edileceğini açıkladı. Kotil, gülün ihracatını ise Ispartalıların yapması gerektiğini söyledi.

Türk Hava Yolları Genel Müdürü Temel Kotil, Ticaret ve Sanayi Odası’nın davetlisi olarak dün ilimize geldi. Vali Vahdettin Özkan ve Belediye Başkanı Yusuf Ziya Günaydın’ı makamında ziyaret eden Kotil, daha sonra ITSO üyelerine THY hakkında sunum yaptı. Sunuma; Vali Özkan, Belediye Başkanı Günaydın, Burdur Mehmet Akif Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mustafa Saatçi, Burdur Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Yusuf Keyik, işadamları ve çok sayıda davetli katıldı.

THY ÜLKEMİZ İÇİN ÖNEMLİ

İlk olarak söz alan Vali Vahdettin Özkan, Isparta’daki kamu kurum ve kuruluşların havaalanı hizmetlerinin iyileştirilmesi için önemli katkılar sağladığını bildirdi. Vali Özkan, “Ulaşım hizmetlerinin iyileştirilmesi yönünde hükümetimizin hava, kara, demir ve deniz yolunda nitelikli ve yaygın bir hizmet yaptığını müşahade ediyoruz. Özellikle de THY’nin hem ilimiz hem ülkemiz hem de uluslararası alanda yaptıklarını görüyoruz. Ulaşım hizmetlerini iyileştirirken devletimizi uluslararası düzeyde markalaştırma ve ülkemize yönelik bir bilinirlik ve teveccüh oluşmasında yönelik ciddi bir misyonda oluşturuyor” dedi.

800 BİN KİŞİ YARARLANIYOR

ITSO Başkanı Şükrü Başdeğirmen ise, Süleyman Demirel Havaalanı’ndan Isparta, Burdur ve Afyonkarahisar’ın bazı ilçeleri olmak üzere 800 bine yakın kişinin yararlandığını söyledi. THY Genel Müdürü Kotil’le daha önceki görüşmeleri sonucunda uçuş sefer sayısını 7 güne çıkarttıklarını belirten Başdeğirmen, “Isparta, Burdur ile Dinar, Sandık bölgesinin güçlenmesi ve yatırımcıların gelmesi için bizim bu havalimanına ihtiyacımız var. Biz İstanbul’dan yatırımcı çağırmaya gittiğimiz zaman ilk olarak ulaşım, uçak var mı diye soruyorlar. Daha önceleri biz buna cevap veremiyorduk. Şuanda biz buna cevap verebiliyoruz. Biz fabrikalarınızın önüne havalimanı yaptık diyoruz. Isparta OSB’de fabrikası olan için havalimanı 5 dakika. Bu süre Burdur için 20 dakika. Bu Türkiye’de çok fazla olan bir imkan değil” şeklinde konuştu.

DOLU DOLU UÇUYORUZ

Öte yandan Isparta-İstanbul arasında şuanda tek olan sefer sayısının yeterli olmadığını vurgulayan Başdeğirmen, sefer sayısının günde 2 kez olmasını talep etti. Başdeğirmen şunları söyledi: “Dolu dolu uçuyoruz. Türkiye ortalamasının üzerindeyiz. Yüzde 80-83 arasında uçuş doluluk oranımız var. Eğer sabahleyin Isparta’ya gelip, dönerse, akşam da gelip, dönerse doluluk oranını yüzde 90’lara çıkartacağımıza söz veriyoruz. Isparta ve Burdur olarak uçağımıza sahip çıktığımıza inanıyoruz. Isparta ve Burdur’un  bir alışkanlığı var. Antalya ve Çardak bize çok yakın. Buralardan günde birden fazla uçuş var. Biz alışmışız. Ya90 kmÇardak ya da100 km  Antalya’ya gidiyoruz. Bu alışkanlığımızdan vazgeçmek için günde 2 kez uçuş yapmamız lazım.”

HAVAALANI OLMASAYDI FUAR ALANI OLMAZDI

Belediye Başkanı Yusuf Ziya Günaydın ise Isparta’da havaalanı olmasaydı 50 dönüm üzerine uluslararası bir fuar alanı yapmanın mümkün olamayacağını ifade ederek, “Böyle Türkiye boyutundaki bir çalışmayı yapabilmek için  birinci derecede havaalanı yapılması gerekiyor. Bu havaalanını yapan siyasilere, dönemin başbakanı ve cumhurbaşkanına teşekkür ediyorum” dedi.

MÜJDEYİ RÖTARLI VERDİ

THY Genel Müdürü Temel Kotil de, Isparta’nın taleplerini dinledikten sonra müjdeyi rötarlı da olsa verdi. Isparta’ya yapılan günde 1 seferin yeterli olmadığını belirten Kotil, sefer sayısının günde 2’ye çıkartılacağını ama bunun hemen olmayacağını bildirdi. Kotil, “Günde 2 kez sabah akşam uçmuyorsak yolcularımıza yeterli hizmeti veremiyoruz. Biz 2  sözünü verdik. Ama bu yazın olmaz. 2015 bütçesi henüz bitmedi ama inşallah 2 sefere çıkartırız. Türkiye’de 2 uçmadığımız az yer kaldı. Isparta’da çok önemli yerlerin bir tanesi” şeklinde konuştu.

UÇAKLARDA GÜL LOKUMU İKRAM EDİLSİN

Diğer taraftan Isparta’nın dünya gül üretiminin yüzde 65’ini karşıladığını ancak bu başarısını kozmetikte de göstermesi gerektiğini ifade eden THY Genel Müdürü Temel Kotil’e, ITSO Başkanı Başdeğirmen’den bir talep de gül ürünleri için geldi. Başdeğirmen, uçaklardaki ikramlarda gül lokumu ve gül ürünleri üretilirse kozmetik alanındaki yüzdelik oranının da artacağını belirtti. Kotil ise, bu talebe “İnşallah biz de destek oluruz” yanıtını verdi.

Bu haber 724 kez okunmuştur.